Oferta w zakresie zakładania i zarządzania wspólnotami mieszkaniowymi obejmującymi lokale mieszkalne, które są własnością jednostek samorządu terytorialnego, deweloperów, osób fizycznych oraz zakładów pracy obejmuje następujące czynności:
OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA
- Zakładanie wspólnoty mieszkaniowej.
- Przygotowanie i organizacja zebrań właścicieli lokali mieszkalnych oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji.
- Dokonywanie czynności formalnych oraz czynności w zakresie postępowania administracyjnego, niezbędnych dla funkcjonowania nieruchomości.
- Prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i mieszkańców
- Prowadzenie korespondencji.
- Przygotowywanie umów na dostawę mediów do nieruchomości wspólnej
- Zbieranie ofert, przeprowadzanie procedury wyboru wykonawców i dostawców.
- Przygotowanie planów remontowych, wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych
- Przygotowywanie pod względem formalno – merytorycznym umów zawieranych z wykonawcami i dostawcami.
- Nadzór nad pracami firm wykonujących remonty i modernizacje, dokonywanie odbiorów prac.
- Doradztwo i pośredniczenie w zawieraniu umów ubezpieczenia części wspólnej nieruchomości (negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych)
- Bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości w tym przeglądy wynikające z prawa budowlanego i innych przepisów.
OBSŁUGA TECHNICZNA NIERUCHOMOŚCI
- Prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji.
- Utrzymanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku oraz jego otoczenia ( w tym odśnieżanie i sprzątanie).
- Konserwacja urządzeń małej architektury, placów zabaw oraz pielęgnacji trawników, żywopłotów i drzewostanu.
- Zapewnienie wywozu nieczystości stałych.
- Pogotowie awaryjne.
- Realizacja remontów.
OBSŁUGA KSIĘGOWA
- Ewidencja przychodów wraz z analizą ich pochodzenia.
- Ewidencja kosztów wraz z analizą ich powstawania.
- Archiwizowanie księgowych dokumentów źródłowych.
- Otwarcie rachunku bankowego wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek w ramach udzielonego pełnomocnictwa.
- Pozyskiwanie dofinansowań, kredytów i pożytków.
- Windykacja należności powstałych w czasie realizacji umowy – pomoc prawna w tym zakresie.
- Naliczanie ustawowych lub uzgodnionych z członkami wspólnoty, odsetek za zwłokę, wysyłanie upomnień, dochodzenie na drodze sądowej należności od właścicieli na pokrycie kosztów zarzadzania nieruchomością – pomoc prawna w tym zakresie
- Dostęp do internetowej kartoteki członka wspólnoty z uwzględnieniem RODO
OBSŁUGA PRAWNA
- Weryfikacja stanu prawnego nieruchomości i korygowanie błędów takich jak np.: błędne obliczenia udziałów w częściach wspólnych nieruchomości wykreślanie nienależnych hipotek.
- Korygowanie innych nieprawidłowości.
- Dochodzenie ewentualnych należności od poprzedniego zarządcy.
- Dochodzenie wydania kompletnej dokumentacji nieruchomości od poprzedniego zarządcy lub dewelopera.
- Dochodzenie napraw gwarancyjnych i z tytułu rękojmi.